شناسه خبر : 91373
شنبه 18 تير 1401 , 12:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به یاد شهدای عرفه/فیلم

۱۹ دی ۱۳۸۴، سرلشکر پاسدار شهید حاج احمد کاظمی و جمعی از همرزمانش در سانحه سقوط هواپیمادر حوالی فرودگاه ارومیه آسمانی شدند.

به یاد شهدای عرفه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان غربی، این شهیدان والامقام بر اثر سقوط یک فروند هواپیمای (جت فالکون) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روز ۱۹ دی ماه سال ۱۳۸۴ مقارن با روز عرفه سال 1426 به خیل یاران شهیدشان پیوستند.

شهید سرلشگر پاسدار احمد کاظمی شهید احمد کاظمی، فرمانده‌ نیروی زمینی سپاه در سال ۱۳۳۷ در شهرستان نجف‌آباد به دنیا آمد. دوران کودکی و نوجوانی وی در کنار والدین و با تربیت آنان، عشق به اهل بیت (ع)، کار و تحصیل سپری شد.

کاظمی یار صادق و راستین سرداران شهید باکری، زین‌الدین، خرازی، همت، بقایی وسپهبد حاج قاسم سلیمانی ... بود و تمام وجود خود را وقف حضور در جبهه‌های نبرد کرده بود و بی‌شک یکی از برجسته‌ترین و مقتدرترین فرماندهان دفاع مقدس محسوب می‌شود

وی در بیشتر عملیات‌ها و نبردهای مهم برای بیرون ‌راندن دشمن از خاک پاک میهن حضوری فعال و تأثیرگذار داشت و کم‌تر عملیاتی را می‌توان نام برد که نام حاج احمد در حماسه‌ آن ثبت نشده باشد.

  آخرین حکم مسئولیت کاظمی، فرماندهی نیروی زمینی سپاه بود که بیست‌ونهم مرداد ماه ۱۳۸۴ از سوی مقام معظم رهبری، فرماندهی کل قوا به ایشان تنفیض گردید.

در مدت تصدی حاج احمد در این مقام، وی با بیش از ۱۰۰ سفر به تمامی یگان‌های نیروی زمینی سرکشی کرد و وضعیت آن‌ها را بررسی و در جهت تقویت یگان‌های صفی تلاش فراوانی به عمل آورد.

حاج احمد کاظمی فوق لیسانس جغرافیای سیاسی و دانشجوی دکتری دفاع ملی بود و به پاس سوابق باارزش، فرماندهی عالی و قدمت مدیریت بالا از دست مقام معظم رهبری، سه مدال فتح دریافت کرده بود.

download

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi